ČÍSLO: |
2 |
STÁJ: |
Scuderia Ferrari Marlboro |
STÁT. PŘÍSL.: |
Brazílie |
NAROZEN: |
25.04.1981, Sao Paulo |
VÝŠKA: |
166 |
VÁHA: |
59 |
STAV: |
ženatý s Raffaelou |
BYDLIŠTĚ: |
Viareggio, Itálie |
POČET GP: |
91 |
VÍTĚZNÉ GP: |
6 |
CELKEM BODŮ: |
219 |
POLE POSITION: |
10 |
NEJRYCHL. KOLO: |
8 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: |
3. místo v roce 2006 |
KARIÉRA
1990-1997 Motokáry, národní a mezinárodní šampionáty
1998 Brazilský šampionát formule Chevrolet
1999 Brazilský šampionát formule Chevrolet, 1. místo
2000 Italský šampionát formule Renault, 1. místo
2001 Eurosérie F3000, 1. místo, 6 vítězství z 8 závodů
2002 premiéra v F1 v týmu Sauber Petronas, celkem 4 body a 13. místo v šampionátu
2003 Scuderia Ferrari Marlboro, oficiální testovací jezdec
2004 Sauber-Petronas, celkem 12 bodů a 12. místo v šampionátu
2005 Sauber-Petronas, celkem 11 bodů a 13. místo v šampionátu
2006 Scuderia Ferrari Marlboro, celkem 65 bodů a 3. místo v šampionátu
2007 Scuderia Ferrari Marlboro, celkem 94 bodů a 4. místo v šampionátu
2008 Scuderia Ferrari Marlboro
Cesta Felipeho Massy do formule 1 byla rychlá a přímočará – několik let závodil v motokárách a po úvodní sezóně ve formuli Chevrolet vyhrál v každé další sezóně šampionát, kterého se zúčastnil. Na podzim roku 2001 jej vyzkoušel Peter Sauber ve voze formule 1 a Massa si při testech v Mugellu vedl tak dobře, že jej Sauber angažoval pro rok 2002.
Ve své premiérové sezoně dokázal mladý Brazilec potvrdit svou přirozenou rychlost, jenže z přemíry snahy kupil příliš mnoho chyb. Sauber v roce 2003 raději angažoval zkušeného Heinz-Haralda Frentzena a Massa rok sbíral zkušenosti jako testovací jezdec Ferrari. O rok později se vrátil k Sauberu a i přes trochu divočejší začátek ukázal, že se zklidnil a zvláště v závěru sezóny podával slušné výkony.
Přestože pro něj u Sauberu vyzněla špatně konfrontace s týmovými kolegy Giancarlem Fisichellou a Jacquesem Villeneuvem (ten ho bodově předstihl až v posledním závodě sezony 2005), dostal šanci závodit v italské stáji Ferrari, kde v roce 2006 nahradil Rubense Barrichella, který odešel k Hondě. Ze začátku roku trpěl přemírou snahy. Dělal chyby a svému velezkušenému týmovému kolegovi Michaelu Schumacherovi nestačil. Postupně se však zlepšoval a v tureckém Istanbulu poprvé v kariéře vyhrál. Nebylo to jediné vítězství - ovládl také poslední závod sezony v rodné Brazílii. Z pilota, u něhož se pochybovalo, že má na místo ve Ferrari, se stala hvězda.
Do sezóny 2007 vstupoval s velkými ambicemi, ale také s novým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem. Massovou doménou se stala kvalifikace. V závodech se ale přes celkově tři vítězství projevila jeho výkonnostní nevyrovnanost. V rozhodujících velkých cenách v závěru sezony předvedl, jak silným je týmovým hráčem.
Silné stránky: rychlost, loajalita, sebevědomí
Slabé stránky: příliš jezdeckých chyb, nerozumí tolik technice